Adios Guatemala, Hello Belize! - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Rinske Booijink - WaarBenJij.nu Adios Guatemala, Hello Belize! - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Rinske Booijink - WaarBenJij.nu

Adios Guatemala, Hello Belize!

Blijf op de hoogte en volg Rinske

26 Februari 2013 | Guatemala, Flores

Hola amigos!

Hier weer even een update hoe het hier allemaal gaat! Muy bien kan ik alvast vertellen!
Ik heb inmiddels mijn Spaanse lessen afgerond in Antigua en ben sinds anderhalve week aan het reizen.
Mijn laatste week in Antigua was erg leuk! In het weekend ben ik naar Lago Atitlan gegaan, een erg mooi meer omringd met bergen en vulkanen. Ik verbleef in een heel gezellig hostel met zwembad en uitzicht over het meer. Hier heb ik veel leuke mensen leren kennen en met hen het hele weekend opgetrokken. Na het weekend was het mijn laatste week Spaans in Antigua. Deze week zijn we met school nog een dagje naar het strand gegaan, waar we eerst les kregen op het strand en daarna lekker gingen zwemmen in de hoge golven.
Verder heb ik nog de Pacaja vulkaan beklommen in Antigua. Dit is de meeste actieve vulkaan van Antigua, en daardoor erg populair om te beklimmen. De vulkaan was die ochtend nog actief geweest, dus we konden helaas niet tot de top. Desondanks was het een erg leuke tocht en marshmallows gemaakt in de hete stoom. Heel apart idee om op een vulkaan te staan!
In mijn laatste weekend in Antigua werd er een groot carnavalsfeest georganiseerd in Guatemala City. Hier ben ik met 10 andere Nederlanders die ik hier heb leren kennen heengegaan. Aangezien ik een groot carnavalfan ben, was het erg leuk! Ik had een M&M pak op de kop weten te tikken in een marktje in Antigua. Verder was iedereen mega goed verkleed, heel grappig. Er waren ook veel locals op dit feest en zij keken hun ogen uit! Idiote Nederlanders ook.. Leuke combinatie..de polonaise en salsa dansen!
Die zondag ( anderhalve week geleden) was het tijd om Antigua te verlaten en op naar nieuw avontuur! Ik had hier erg veel zin in, want was wel weer toe aan wat nieuws. Ik ben toen weer terug gegaan naar San Pedro, Lago de Atitlan. Die mensen die ik had leren kennen zaten hier nog steeds en had het zo naar mijn zin..dus dacht waarom niet! Daar nog wat andere dorpjes bezocht met een bootje en gekayakt op het meer.
Een paar dagen later ben ik vertrokken naar Coban, een stad ongeveer in het midden van Guatemala. Hier verbleef ik een dagje, anders werd het een erg lange busrit. Ik kwam hier alleen aan en de eerste 3 hostels zaten vol, dus kreeg het een klein beetje warm. Gelukkig waren de mensen erg vriendelijk en kwam ik er met mijn beste Spaans toch uit om een hostel te vinden. De volgende dag lekker in het zonnetje door Coban gelopen en smiddags de bus gepakt naar Lanquin. Hier verbleef ik in een heel leuk hostel dat midden in de bergen ligt.Er waren open air douches met uitzicht over de bergen, the best shower ever! Dit was een echt backpackers hostel dus toen ik aankwam zat iedereen aan lange tafels gezellig te eten en drinken. Ik had wat leuke mensen in de bus leren kennen en iedereen was erg open, dus meteen een goed feestje die avond..incl beerpong. De volgende dag ben ik naar Semuc Champey geweest. Hier heb je super mooie grotten waar je met alleen een kaars in je hand door het water loopt. Heel erg vet! Onbeschrijvelijk hoe mooi dat was. In de grot nog van een rots in het water gesprongen ( dappere ik ging als eerst) en met een touw door een waterval geklommen. Daarna gingen we naar de rivier in Semuc, waar je met een enorm grote schommel het water in kon springen. Ik vond het eerst wel spannend, want de eerste jongen die sprong die landde op een haartje na op de rotsen. Mijn angsten overwonnen en toch gesprongen, was echt super vet! Daarna gingen we naar het volgende avontuur..van een bijna 10 meter hoge brug afspringen! Ook dit heb ik gedaan! Het bewijs volgt snel ! Vervolgens gingen we een hike doen door de bergen en waar je op de top een super mooi uitzicht had over de rivier. Het was enorm mooi weer die dag, dus kon niet wachten om naar beneden te gaan om in de rivier te zwemmen! Ik moet snel fotos plaatsen, want dit was echt een plaatje. Helder blauw water met alleen maar groen om je heen en allemaal poeletjes waar je in kon zwemmen en het water in kon duiken. Hier de hele middag vertoeft en nog van natuur glijbanen het water in gegleden, heel grappig! Helaas kwam er een einde aan deze dag..dit was tot nu toe het mooiste wat ik ooit heb gezien!
De volgende dag ben ik nog met een leuke groep mensen gaan tuben op de rivier bij het hostel. De rivier was redelijk kalm door het mooie weer, maar daardoor zeker niet minder leuk. Lekker in de zon op een tube dobberen over een mega mooie rivier, met een biertje in je hand.. wat wil je nog meer? Verder nog een dagje lekker gechillt in dit onwijs leuke hostel en vervolgens vertrokken naar Flores. Dit is een stadje dat op een eiland ligt. Vanuit hier ben ik vandaag naar Tikal geweest. Een oude maya stad met heel veel piramides en ruines. Was erg indrukwekkend! De apen vlogen om je oren en de hoogste piramide nog beklommen waar je een heel mooi uitzicht had over de piramides van Tikal.
Vanavond is mijn laatste avond in Guatemala en morgen vertrek ik heel vroeg naar Belize. Ik ga meteen door naar een heel mooi eiland, Caye Caulker. Hier zal ik lekker genieten van de mooie zee en stranden. Ik ben van plan om te gaan snorkelen, wat daar enorm mooi schijnt te zijn en verder vooral heel veel chillen! Kijk ernaar uit!

Ik ga nu een duik in het meer nemen, want het is hier niet normaal warm! ( Wat ik stiekem helemaal niet erg vind natuurlijk)

Hoop dat alles goed gaat in Nederland! Ik hoorde dat de sneeuw nu wel weg is? Woehoe!

Adios!

  • 26 Februari 2013 - 10:29

    Inge:

    Rins!
    Wat leuk om allemaal te lezen!:D En die sprongen van de schommel/brug/rots dapper hoor!;) Lijkt me maar eng haha. Echt gaaf dat je een vulkaan hebt beklommen zeg, ik ben heel benieuwd naar je foto's! :) Krijg je toch een beter beeld namelijk:) En douchen met zo een uitzicht, wauw!:D

    Nou heel veel plezier nog. En hopelijk kun je nu weer wat beter Spaans!:) Ik lees je volgende update wel weer!
    xxxx Ing

  • 26 Februari 2013 - 10:43

    Puck:

    lieve snorrie! You make me jealous! Klinkt echt geweldig en de fotos zien er super chill uit! Volgens mij houd jij het nog wel even uit daar! Wij missen onze huismama wel een beetje hoor.

    Geniet er nog even van, voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje.
    Hele dikke kus, Puck

  • 26 Februari 2013 - 11:11

    Guido De Wilde:

    Nee sneeuw is weer terug... Dat moet er voor zorgen dat je extra geniet.
    Heel veel plezier verder

  • 26 Februari 2013 - 16:02

    Lottie:

    Oh Rinnie! Het klinkt als een droom!! Ik vind het fijn dat het zo geweldig is! Ik hoop dat je nu genoeg van rotsen etc. af bent gesprongen voor de komende tijd maar dat ter zijde ;). Ik mail je! Kusjes

  • 26 Februari 2013 - 19:00

    Kim:

    Heel erg leuk om te lezen! Veel plezier nog!

  • 26 Februari 2013 - 20:03

    Joke En Gerard:

    Ha die lieve Rinske.
    Wat een fantastisch mooi reisverslag van je rondreis door Guatemala. Dat je een durfal was, dat wisten we al, maar maak het niet te spannend. Wat heb je nu al veel gezien en je geniet er ook volop van. Het land is prachtig en we kijken uit naar de foto's.
    Alvast een goede reis naar Belize.
    Xxx paps en mams

  • 28 Februari 2013 - 20:21

    Jan & Betsy:

    hé Rinske,
    weer een supermooi verhaal ! Je onderneemt echt van alles (maar maak het inderdaad niet té gek..), en geniet van al die bijzondere ontmoetingen en leuke dingen !!
    Een goede voortzetting van je reis daar en tot het volgende reisverhaal :)
    toi toi, groetjes,
    Jan & Betsy

  • 02 Maart 2013 - 18:47

    Ben En Ine:

    Hey Rinske

    Wat een geweldig mooi verslag. l
    Leuk om te lezen. We zien het echt voor ons.Wat genieten!!
    Wat een belevenis. Nu de foto's nog. Iets minder lef mag ook!! Een fijne voortzetting van je fantastische reis.
    Veel liefs van ons allen.
    Ben en Ine

  • 19 Maart 2013 - 19:03

    Alexandra Dijkstra:

    Lekker bezig Rins. Leuke verslagen! Fijn dat je bij je Brabanste roots bent gebleven en je in een M&Mpak hebt weten te hijsen. Wellicht een tipje voor werkkleding als je terugkomt? Je moet wel snel terugkomen, Ville mist je, zn staart begint er van te krullen! Nog heel veel plezier daar lady!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rinske

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 4357

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 25 Juni 2013

Mijn eerste reis

07 December 2013 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: