Arrived in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rinske Booijink - WaarBenJij.nu Arrived in Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Rinske Booijink - WaarBenJij.nu

Arrived in Antigua

Blijf op de hoogte en volg Rinske

04 Februari 2013 | Guatemala, Antigua

Holaaaa!

Hier een berichtje uit het verre Antigua, een stad in Guatemala. Ik ben vorige week donderdag (24 januari) aangekomen, na een geheel soepele vlucht. In Guatemala City stond een fijne vent al klaar om mij naar Antigua te brengen. Tijdens de rit keek ik mijn ogen uit in Guatemala City, het is een erg chaotische stad met overal mensen die uit bussen (de zogenaamde chicken bus) hangen en over de weg lopen. Naarmate we dichter bij Antigua kwamen werd het steeds groener, bergachtiger en mooier. Ik werd direct naar mijn student house gebracht, dus dat was heel fijn. Dit huis was wat anders dan ik had verwacht, het was meer een binnenplaatsje met 5 aparte kamers en een openair woonkamertje. In dit huis zaten toen een Canadees stel en een Amerikaanse jongen. Met hen die avond Antigua ingegaan om een beetje rond te kijken. Al was het donker, ik vond het meteen een heel mooie stad!

De volgende ochtend dacht ik lekker uit te slapen, maar werd al mega vroeg wakker..little jetlag. Vrijdagmiddag met Gabriella ( een meisje dat in het student huis kookt) naar de Spaanse school gegaan. Het is een hele mooie school met een mooie tuin waar allemaal zitjes zijn waar je les krijgt. Ik had besloten om die middag maar meteen een Spaanse les te nemen, omdat ik toch niet veel te doen had en dan kon ik het weekend al mooi oefenen. De lessen zijn 1 op 1, dus je krijgt de volle aandacht en het gaat op jouw tempo..erg fijn! Ik heb een heel lieve lerares, Alejandra. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat zij ook een hele goed lerares is, dus kan niet beter! ´s Avonds nog even de kroeg in gegaan met mijn huisgenoot en al veel mensen leren kennen.

Zaterdag ben ik Antigua gaan verkennen en zoals ik al zei is het een heel mooie stad. Heel veel kerken ( ze zijn hier erg katholiek), leuke straatjes en winkeltjes en alles is heel kleurrijk. ´s Avonds met Gabriella en haar Guatalmese vrienden uitgeweest in een salsa bar met alleen maar locals. Ik voelde me in het begin heel lang en blond, maar iedereen is heel erg vriendelijk en wilde salsa dansen. Ik heb een poging tot salsa dansen gedaan haha..maar ik vond het heel erg leuk en super gezellige avond gehad!
Zondag een beetje uitgerust in el parque central ( een heel mooi park midden in Antigua) en lekker in het zonnetje gezeten. Het is hier nu heel lekker weer, veel zon en denk zo´n 28 graden. Me gusta mucho! ( I like a lot)

Maandag ben ik naar een ander student house verhuist, omdat in mijn huis bijna geen mensen meer zaten en in het andere huis heel veel. Het andere huis is ook dichter bij school en de kroegen ( muy importante!). Hier koken elke dag 2 heel schattige chica´s van 16 en 18. Vorige week zaten hier heel veel oudere Amerikaanse vrouwen, die ook allemaal Spaans aan het leren zijn op de school. Zij zijn allemaal heel vriendelijk en heb veel met ze gelachen! Verder zit hier ook een Belgisch meisje in het huis waar ik het goed mee kan vinden en een Nederlandse jongen zit er sinds vandaag.

Vorige week heb ik ´s ochtends elke dag Spaanse les gehad van 8 ( half 7 opstaan, vroeg!!) tot 12. ´s Middags worden er veel activiteiten georganiseerd door de school. Zo heb ik vorige week een hele bike tour gedaan rondom Antigua en hebben we 7 pueblos bezocht. Antigua ligt omringd door bergen, dus het was een klein beetje zwaar maar vooral heel erg mooi! Super uitzicht!
Verder heb ik al 3 salsa lessen gehad, dus ik ken inmiddels redelijk de basis. Vanmiddag was er op school een salsa les, met veel beginners en ik moest het hele tijd met de leraar voordoen...voelde me toen al bijna een pro hihi.

Afgelopen weekend ben ik met het Belgische meisje uit mijn huis ( Emilie) en de NL jongen ( Jesse) naar het strand geweest, Monterico beach. In het busje ernaar toe kwamen we nog 3 bekenden tegen dus eigenlijk het hele weekend met zijn zessen opgetrokken. Het was een heel mooi zwart ( vulkanisch) strand met veel palmbomen en veeeeel zon!! Heerlijk genoten en veel in de zee gezwommen. Het ligt aan de Grote Oceaan, dus er waren hele hoge golven en een heel rare onderstroming. Je werd alle kanten opgetrokken, heel grappig! ´s Avonds onder de mooie sterrenhemel biertjes gedronken en naar een strandfeest gegaan. ( Zijn jullie al jaloers...) Zondag ochtend om half 6 (!!) opgestaan om vanuit een bootje in het moeras de zonsopgang te kijken. Ik dacht eerst, toen het zo vroeg was, waarom ga ik dit in godsnaam doen..maar het was totally worth it!! Heel erg mooie zonsopgang en hele mooie vogels gezien. Helaas geen krokodillen...
¨s Middags weer terug gereden naar Antigua...een hobbelige, zweterige 2 uur durende reis.. voor veel mensen, ik sliep.

Kortom..ik heb het heel erg naar mijn zin hier! En heb Nederland nog geen seconde gemist haha. Mijn Spaans wordt ook steeds beter, vooral de grammatica en het schrijven gaat goed..het praten is wat lastiger maar moet je vooral veel doen.

Ik probeer ook wat foto´s te plaatsen, hopelijk lukt dat!

Adios!

Beso, Rinske



  • 05 Februari 2013 - 11:51

    Ine:

    Hey Rinske

    Gaaf hoor! Wat een ervaring.Een indrukwekkende stad waar veel te zien is. Fijn dat het Spaans je goed afgaat. Tja, volgende keer salsadansen op onze familiedag dus!
    Have fun,de Tijhuisjes.

  • 05 Februari 2013 - 17:45

    Gerard En Joke:

    Lieve Rinske

    Het doet ons goed om zo'n mooi verhaal te lezen. Wij hebben al op Skype met jouw gesproken over de eerste dagen. Het Spaans en de salsa-lessen vind je erg leuk om te doen. Je hebt al veel gedaan en fijn dat je ook al leuke mensen ontmoet hebt.
    De foto's zien er mooi uit. Zeker een goed toestel!

    XxxPap en mam

  • 05 Februari 2013 - 20:01

    Immie:

    Rinnie! Jaaah lekker hoor! Ik had natuurlijk al het een en ander gehoord, maar zo allemaal op een rijtje maak je ons inderdaad nog net even een stukkie jaloerser! Laat je vooral lekker verwennen daar en ga nog veel meer ontdekken, dan doen wij hier ons ding!
    Terwijl jij je daar stort op een soepele dans als de salsa, gaan wij ons namelijk dit weekend opmaken voor een iet wat meer linkervoet naar voor, rechtervoet naar voren dans: jaja... de POLONAISE! Zodra wij daarvan foto's hebben, zullen we deze natuurlijk via de mail delen :). Helaas zullen we jou dit jaar niet zien zitten in de woonboot, maar we denken je erbij!
    Geniet ervan chicka!!

    Muchos kussos!!

  • 05 Februari 2013 - 20:23

    Nina :

    Rins !! Wat gaaf om allemaal te lezen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin!! :)
    Fijn dat je al veel mensen hebt leren kennen en al een behoorlijk woordje Spaans
    spreekt.
    Heel veel plezier, geniet ervan daar!!

    Dikke kus xx

  • 05 Februari 2013 - 22:24

    Betsy:

    hé Rinske, het enthousiasme en het onmeunig genieten spatten er nu al van af in jouw verhaal. Geweldig alles wat je tot nu toe al hebt gedaan en meegemaakt! En dat spaans heb je zo onder de knie :) Ook gave foto's ; mooi om in zo'n geheel andere cultuur te verblijven, ga lekker genieten !! We blijven je volgen, groeten en knuffels van ons uit Rossum !!

  • 06 Februari 2013 - 17:42

    André En Mirjam:

    Hoi Rinske
    Geweldig om je reisverslag te lezen en wat zijn wij jaloers!
    Leuk om al zo snel mensen te ontmoeten met wie je het goed kan vinden, ze zitten natuurlijk allemaal in hetzelfde schuitje

  • 07 Februari 2013 - 20:32

    Kim:

    Hoi Rinske,

    Super vet om te lezen en die foto's!
    Genieten!!!

    Xx Kim

  • 15 Februari 2013 - 14:42

    Wendy:

    Rinnieeee!

    Wat een verhalen, heerlijk om te lezen! Geniet ervan lieverd.. Dikke kus vanuit NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rinske

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 4353

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 25 Juni 2013

Mijn eerste reis

07 December 2013 - 30 November -0001

Azië

Landen bezocht: